Právě probíhá předprodej 4. běhu výcviku PROFESIONÁL V ROZVÍJENÍ DĚTSKÉHO POTENCIÁLU >> více info zde
V profesích, kde pracujeme s dětmi – ať už jako učitelé, koučové, lektorky nebo průvodci – často chybí systematická příprava, která by nás vedla k hlubšímu pochopení dětského potenciálu, komplexní prací s emocemi a zaměřením na vnitřní svět dětí.
V tomto dílu jsem si pozvala k mikrofonu Martinu Hortovou, účastnici 2letého výcviku Profesionál v přípravě dětí na úspěšnou budoucnost. Společně jsme otevřely osobní i profesní témata, která mohou inspirovat každého, kdo touží děti podporovat vědomě a s respektem.
Poslechněte si podcast v audio verzi tady:
Martina se přihlásila do výcviku ve chvíli, kdy cítila potřebu dalšího růstu. Hledala kurz pro pedagogy nebo koučovací výcvik, ale v nabídce nenašla nic, co by ji oslovilo – dokud neobjevila Vendulu.
„Já už jsem měla v hlavě, že něco studuju, že se rozvíjím. A pak jsem tě objevila – přiznávám, že jsem o tobě dřív vůbec neslyšela. Ale jakmile jsem si poslechla webináře a přečetla články, zjistila jsem, že jsme na stejné vlně.“
Rozhodnutí padlo rychle. A jak se ukázalo, bylo transformační.
Výcvik spojuje živá víkendová setkání v Praze s online lekcemi, koučováním a praxí. Tím vzniká unikátní prostor, ve kterém si účastníci nejen osvojují dovednosti, ale i nachází komunitu lidí, kteří sdílejí podobné hodnoty.
„Na prvním víkendu jsem neznala vůbec nikoho – a přesto jsem odjížděla s pocitem, že tam patřím. To propojení bylo neuvěřitelné,“ vzpomíná Martina.
Jednou z klíčových částí výcviku je možnost vidět reálnou práci s dětmi – například během kurzů pro teenagery a jejich rodiče.
„Bylo skvělé vidět, jak to, co jsme se učili, funguje naživo. A taky sledovat, jak rodiče chtějí pro děti to nejlepší, jen často nevědí, jak to uchopit.“
Martina si odnesla nejen profesní vhled, ale i inspiraci do vlastního rodičovství.
Zatímco původně Martina pracovala především s dětmi na 1. stupni základní školy, výcvik Martinu postupně přivedl i k práci s teenagery.
„Zjistila jsem, že mě baví mluvit s dětmi, které mají už vlastní názory. Beru je na milost – a vlastně bych s nimi chtěla pracovat dál.“
Díky otevřenému konceptu výcviku je možné rozvíjet dovednosti napříč věkovými skupinami a různými oblastmi práce s dětmi – ať už v rámci školy, volnočasových aktivit, nebo individuálního koučování.
Martina své nově získané dovednosti aktivně využívala i jako třídní učitelka:
„Během třídnických dnů jsme se věnovali emocím, jedinečnosti, tomu, co máme společné i odlišné. Témata z výcviku jsem hned přenesla do praxe – a děti se staly otevřenější, víc se navzájem podporovaly a dokázaly mluvit o tom, co cítí.“
To potvrzuje hlavní myšlenku projektu – děti nejsou výkonové jednotky, ale celistvé bytosti, které potřebují pochopení a prostor pro růst.
Výcvik trvá dva roky a je záměrně koncipován tak, aby umožnil nejen naučit se nové metody, ale nechat je dozrát.
„Ten druhý rok byl pro mě klíčový. Transformoval mě. Teprve tehdy jsem si sedla do své role, zformovala si cílovku, zpracovala všechno, co jsem zažila.“
A právě to je důvod, proč Vendula dvouletý formát zachovává – aby vznikl čas i prostor na integraci, podporu a růst.
Na závěr padla jednoduchá otázka: Co bys vzkázala těm, kdo o výcviku uvažují?
„Nikdy nemůžete tušit, co vám to všechno přinese. Mně výcvik otevřel spoustu dveří – osobních i profesních. A hlavně mě to motivovalo ke krokům, které bych si dřív vůbec netroufla udělat.“
Už 4. ročník 2letého výcviku Profesionál v rozvíjení dětského potenciálu začíná v říjnu. Přihlášky se uzavírají na konci srpna. Do konce května je navíc možnost získat jako dárek účast na letní škole osobního a emočního rozvoje.