Najděte s dítětem jeho poslání – on-line kurz pro celou ČR
5týdenní on-line kurz pro rodiče a děti 7.- 9. tříd, které řeší výběr střední školy.
Bude si vaše dítě vybírat střední školu a vy nevíte, jak mu v tom pomoct?
Co kdyby
vaše dítě vědělo,
co chce v životě dělat
a výběr střední školy
by pak pro něj
byl snadný?
„Chtěla bych vám moc poděkovat za kurz a za všechna ta témata. Dalo nám to opravdu hodně. Syn se nechtěl učit, byl takový zpruzený, nevěděl proč to dělá, v čemu to je.
A teď už je ta situace úplně jiná, on už vlastní ví, co chce a proč to dělá. Našel si ten důvod, proč v té škole potřebuje zabrat. Ví, co je na konci toho snažení.
I ta atmosféra u nás je teď úplně jiná. Opravdu to splnilo všechno, co jsme potřebovali,
takže za to vám moc děkujeme.
Navíc jsem zjistila, že syn v tom má poměrně jasno, z čehož jsem byla hodně překvapená.
Byl to čas, kdy jsme se spolu mohli na ty otázky odpovídat,
vůbec by mě nenapadlo se na některé ty věci vůbec ptát.
Díky tomu kurzu konečně mezi námi proběhla komunikace.
A to uklidnění z vaší strany, to taky zafungovalo.
Víte, on má starší sestru, která měla vždycky jasno v tom, co chce dělat. Takže dcera na sebe přirozeně stahovala veškerou pozornost a syn byl tam někde v závěsu.
Najednou vešel taky do popředí. Dostal tu svoji důležitost. Takže moc děkujeme."
Marcela, maminka syna v 7. třídě
Další běh kurzu s živou on-line podporou
začíná ve čtvrtek 23. 1. 2025.
Nehledáme střední školu s nejmenším zlem.
Pomáhám dětem najít jejich životní směr.
Zároveň je učím pracovat s vlastními talenty a schopnostmi,
aby se díky nim ke svému vysněnému cíli dostaly.
A poté spolu hledáme všechny cesty, které vedou k jejich poslání.
Dítě tak neodejte jen s výběrem jedné školy, ale s možnostmi na 2-3 školy,
které ho dovedou k životu, který mu dává smysl.
Výhoda tohoto přístupu je v tom,
že mu pomůže v budoucnu také při rozhodování
o vysoké škole nebo při hledání práce.
Životní vize je totiž dlouhodobá.
Navíc se děti učí pracovat s vlastními schopnostmi a limity, takže nejsou závislé na tom, jak je zhodnotí jejich učitelé nebo kamarádi.
Mým cílem je zažehnout v dětech jejich vnitřní motor, který jim pomůže překonávat překážky a žít život, který je bude naplňovat.
Spokojené dítě pak přinese klid i vám jako rodiči.
Budete si totiž jistí, že jste pro své dítě udělali to nejlepší, co jste mohli.
Už se nebudete cítit bezmocní.
Během 5 týdnů kurzu projdete kompletním procesem výběru střední školy s konkrétními výsledky.
„Milá Vendy, jsem nadšená z konzultací, které jste měla s mým téměř 14 letým synem. Mám pocit, jako by se mu otevřely oči a vlastně i mně :). To co jste si spolu pojmenovali, co uviděl díky Vašim otázkám a zamyšlením teď mnohem častěji používá ve svém běžném životě. Hodně se to začalo projevovat i v jeho školních aktivitách. Vidím, jak se v tom krásně ukotvuje a získává důvěru sám v sebe. Víc se zaměřuje na to co ho baví, a to si jasně přitahuje do svého okruhu zájmů. Nedávno s naprostou vážností sám řekl, že práce v kanceláři u čísel by nebyla nic pro něho. Věřím, že díky Vaší pomoci, bude rozhodování kam po ZŠ pro syna o něco jednoduší. Sleduji Vás již nějakou dobu a Váš projekt se mi moc líbí, takže Vaše nabídka konzultace pro mě byla jasná volba. Vendy moc Vám děkuji, výsledek překonal mé očekávání."
Jakým tématům se budeme v kurzu věnovat?
1. Jaké jsou talenty, schopnosti a potřeby vašeho dítěte
Pomůžu vám zanalyzovat, v čem je vaše dítě dobré, co ho baví, při čem jenom relaxuje a co z toho je opravdu důležité pro jeho další život.
2. Hledání životního směru vašeho dítěte
Můžeme tomu říkat vize, poslání nebo hledání toho, co vašemu dítěti v životě dává smysl. Výsledek je ten, že vaše dítě bude vědět, jaký život ho láká a ve kterém by se cítilo naplněné.
3. Peníze jako jeden z faktorů při výběru školy
Dobré finanční ohodnocení bývá důležité pro většinu lidí. Podíváme se na to, kdy a jak zahrnout peníze do vize vašeho dítěte tak, aby se v tom vaše dítě cítilo dobře.
4. Vybírání konkrétních studijních oborů a škol
V tomto týdnu všechno začneme spojovat s praktickýcmi věcmi. Budeme pracovat s výběrem škol ve vašem regionu, se známkami, možnostmi přijetí apod.
5. Jak zvládat strach či obavy a ustát si svoji volbu
Strach a obavy jsou naprostou přirozenou součástí jakékoliv velké změny v životě. Naučím vás, jak k nim přistupovat tak, aby se vaše dítě cítily v klidu a uměly si s nimi samy poradit.
Možná vás napadá:
„Když dám dítěti svobodu vybrat si životní směr, může si vybrat špatně. Chci, aby si vybralo realisticky."
Máte pravdu, že vedu děti k tomu, aby se propojily se svým vysněným životem.
Je to ale proto, aby si uvědomily, kam jdou. Dává to jejich studiu směr.
Nicméně všechny konkrétní kroky ohledně výběru střední školy
jsou založeny na reálné situaci dětí.
Bereme tedy v potaz jejich slabé stránky, známky na vysvědčení, omezenou kapacitu škol i velkou konkurenci na přijímacích zkouškách.
V těchto podmínkách pak hledáme cestu, která děti k jejich vysněné práci přiblíží. Někdy je přímá, někdy vede oklikou, ale je pro mě důležité,
aby ji děti stále viděly.
Nemusíte se tedy bát, že by děti díky kurzu došly ke škole, na kterou nemají reálnou šanci se dostat.
Mým posláním je pomáhat dětem tvořit si život, který je bude naplňovat.
Učím je tedy volit si takovou cestu, která je tam dovede.
To v praxi znamená, že s nimi procházím různé možnosti, jak se mohou dostat k práci, která je bude opravdu bavit a rozvíjet.
Zároveň spolu probíráme, která možnost jim v čem pomůže a jak se mohou vyrovnat s případnými překážkami.
Připravuji je tak na reálný život.
A jak se daří dětem,
se kterými jsem minulý rok pracovala?
Chtěla jsem vám moc poděkovat za kurz pro deváťáky Najděte s dítětem jeho poslání. Díky vašemu kurzu se u nás v rodině otevřela komunikace o budoucnosti a my jako rodiče pochopili, jak těžké je si v téhle době vybrat školu. Pochopili jsme, že možnost velkého výběru škol není zas až takové terno, děti jsou si nejisté a potřebují pomoc rodičů a jiných dospělých, aby se zorientovaly. Jak my rodiče, tak ve škole jsou ze syna nadšení, že si konečně chytil svůj směr a jede.
„Konzultace jej rozhodně nakoply, začal si víc věřit, hodně se upnul na obchodní školu a i když při návštěvách dní otevřených dveří dostal ťafku ve formě průměrů přijatých uchazečů, nevzdal to. Asi šest týdnů před pololetním vysvědčením jsem za ním přišla s tím, že kdyby se mu dvě známky, které měl mezi 2-3 podařilo stáhnout na dvojky, vyšlo by mu vyznamenání. Nakonec mu učitel přírodopisu navíc nabídl, že pokud mu předloží sešit s poznámkami (které si nikdy nevedl) a nechá se vyzkoušet z látky z celého pololetí, je ochoten mu dát jedničku, i když průměr byl jasná dvojka. Podařilo se a syn skončil pololetí se šesti dvojkami. Byl na sebe velmi hrdý a my na něj také. Teď se snaží zamakat na přípravě k přijímačkám a má hodně co dohánět. Máme vybrané dvě obchodní školy, obě jsou vlastně ty nejsympatičtější, které jsme viděli."
„Syn se zúčastnil několika dnů otevřených dveří s technickým zaměřením. Nejvíc ho zaujala Střední škola elektrotechnická. Děkujeme za zformování představy, která pro něj byla lépe uchopitelná a usnadnila mu výběr střední školy. Myslím, že do deváté třídy nastoupí s jistějším pocitem, za což Vám velmi děkuji."
„Určitě nám a hlavně synovi Vaše konzultace byly přínosem, vidím na něm jak se našel a hlavně ví co by ho bavilo a zajímalo. Také se mi více otevřel a celkově je takový spokojenější. Dokonce byl osloven ředitelkou školy a moderoval vánoční besídku v kulturním domě, kde byl úžasný a moc ho to bavilo a užil si to a věřím, že i ostatní. Byl za to moc pochválen a získal plusové body a když bylo hluché místo i bavil celý sál. Byla jsem na něj moc pyšná a hrdá, že je to můj syn😊 Dost často o vašich společných konzultacích mluvíme a šíříme mezi ostatní😊 Dnes jsme akorát dokončili výběr škol na přihlášky. Jako top má vybranou školu obchodní, obor manažer obchodu. Jedná se vlastně o prodavače s maturitou a vzhledem k tomu, že se mu úplně nepovedlo vysvědčení z matiky, tak trénujeme a máme doučování na přijímačky. Také je na této škole součástí přijímaček pohovor, aby zjistili jak je na tom v komunikaci apod. Tady by mohl získat plusové body a na škole se mu moc líbilo mají hned od prváku jednou týdně praxi v obchodě Ještě jednou děkujeme a určitě dáme vědět jak jsme dopadli."
Jak bude kurz prakticky probíhat?
- Začínáme ve čtvrtek 23. 1. 2025.
- Každý čtvrtek najdete v e-mailu 15-20minutové video, které se bude zabývat do podrobna daným tématem.
- K videu dostanete také pracovní listy s otázkami pro vaše dítě.
- Během víkendu budete mít prostor s dítětem dané téma projít a najít odpovědi.
- Každé pondělí ve 20:00 pak proběhne společné Zoom setkání, kde budu já a moje lektorky a kde vám odpovíme na všechny otázky či záseky, které mohou nastat.
- Kurz končí 27. 2. 2025.
- Na konci kurzu budete přesně vědět, co chce vaše dítě v životě dělat a jaké střední školy ho tam dovedou.
Co se mnou děti nezažijí
- Děti se mnou nebudou dělat žádné testy ani diagnostiky. Mým úkolem není je zhodnotit, ale pomoci jim porozumět tomu, kdo jsou a na čem jim v životě záleží.
- Nebudu na dětech zkoušet ani žádné tajné metody, vždy se jich budu napřímo ptát, jak to vidí ony. Upřímnost je pro mě opravdu důležitá.
Celých 5 týdnů kurzu budete mít k dispozici každodenní podporu zkušených lektorek.
Živá Zoom setkání budou probíhat každé pondělí ve 20:00
Poradíme vám s každým krokem, kdy si nebudete vědět rady.
Na Zoom můžete přijít sami nebo s vaším dítětem,
podle toho, co pro vás bude příjemnější.
Cílem našich Zoom setkání je provést vás s dítětem procesem výběru střední školy tak, abyste opravdu odcházeli s konkrétními výsledky.
Každý rodič chce,
aby jeho dítě bylo v životě šťastné.
Pomozte mu tedy ujasnit si, co chce v životě dělat.
Děti na mém přístupu oceňují hlavně to, že se jim rozšíří obzory a najednou vidí možnosti, které dřív neviděly.
Není třeba brát jim jejich sny. Stačí, když se spolu naučíte hledat alternativní cesty k jejich naplnění, když to na první dobrou nevyjde.
Cena kurzu s naší osobní podporou
je 4 600 Kč.
„Konzultace s Vendulou dostal náš 14letý Honza (8.třída) jako podporu při rozjímání nad výběrem střední školy. Před první návštěvou byl tradičně lehce nejistý (jeskynní muž introvert :o), vyjádřeno jeho slovy: „Nechce se mi mluvit s cizím člověkem.“ Hned po prvním setkání s Vendy jsme přeskočili několikátý level až k radostnému: „Kdy se uvidíme příště?“ Vendula si během pár okamžiků získala jeho důvěru a pozornost, hodiny s ní mu dávaly obrovský smysl a náboj, a za to jí patří náš velký dík."
Časté otázky (FAQ)
Co když si dítě vybere povolání, které se mi nelíbí?
Každý rodič chce pro své dítě to nejlepší. A někdy se stane, že to, co považujeme my za nejlepší pro naše dítě, není v souladu s tím, co si pro sebe naše dítě přeje. Co v takové situaci dělat?
Je dobré podívat se na to, čeho se tak bojíme (např. nebude mít maturitu nebo VŠ vzdělání, neuchytí se tak na trhu práce), a pak najít takovou cestu, která umožní dítěti jít za tím, co chce s vaší podporou (např. dodělat si tu maturitu).
Strach z toho, že si naše dítě vybere něco ne dost dobrého (učňák) nebo bláznivého (herectví, profesionální sport) může být velký, ale když mu dáte prostor jít za tím, co chce, váš vztah to akorát posílí. Vaše dítě bude vědět, že za ním stojíte a v budoucnu se vám to mnohokrát vrátí.
Co když dítě neodhadne svoje schopnosti?
Možná se bojíte, že během kurzu vaše dítě nabudím a ono si začne stavět vzdušné zámky, aniž by na to reálně mělo. A že vás pak bude stát práci dostat ho zpátky do reality.
Je pravda, že s dětmi řeším jejich sny a představu o životě. Zároveň ale stojíme v realitě. Pracujeme s tím, kdo dítě doopravdy je: jaké jsou jeho reálné talenty, jaké schopnosti už v životě prokázalo, co mu v každodenním životě pomáhá dosahovat úspěchů.
Vždy kladu důraz na to, aby finální povolání odpovídalo tomu, co dítěti doopravdy jde. A pokud se stane, že s sebou přinese sen, který okoukal od kamarádů, tak rozebereme, do jaké míry o něj doopravdy stojí, a pokud o něj stojí, tak jaká by mohla být ta jeho individuální cesta k jeho dosažení. Zároveň s dětmi vždy probírám, co by se v takové situaci musely naučit a do jaké míry jim ten sen za to stojí.
Řešíte s dítětem i plán B?
Ano, bavíme se spolu i o tom, co by dělalo, kdyby ta jeho zvolená škola nevyšla. Během kurzu kladu velký důraz na to, aby děti viděly, v čem je která škola na cestě za jejich vysněným povoláním podpoří. Výběr školy je v našem případě vždy prostředkem k tomu, aby se dostalo k práci, kterou chce dělat.
K vysněné práci nikdy nevede pouze jedna cesta. Dá se tam dostat mnoha způsoby. Proto s dětmi řeším i to, co dělat, kdyby náhodou plán A nevyšel. Jsou pak připravené na všechny možné scénáře.
Jsou před námi silné ročníky, míst na školách je málo. Zohledňujete to v kurzu?
Ano. Vím o tom, že je na středních školách velký nátřesk a s dětmi to během kurzu zohledňujeme. To však neznamená, že je držím při zemi. Mým cílem je, aby vždy první varianta školy byla v souladu s povoláním, které sedí jejich osobnosti.
Děti jsou v tomhle velmi zodpovědné. Jsou si vědomy, kde jsou jejich mezery i v čem je jejich síla. Samy se tak ujišťují, že mají ve svém výběru škol alespoň jednu "jistotu". Já jim pak pomáhám uvědomit si, v čem by je i tato škola na jejich cestě podpořila.
Moje dítě už mluvilo s kariérním poradcem, bylo v PPP, ale bylo to k ničemu. Jak vím, že mu tenhle kurz doopravdy pomůže?
Tento kurz je unikátní v tom, že se nesnaží dítě zaškatulkovat. Většina poraden dá dítěti test a na základě výsledku řeší, co by mohlo dělat, dát ho do nějaké škatulky povolání.
Já s dětmi hledám to, co je v nich unikátní, objevujeme spolu jejich individuální koktejl schopností, talentů a dovedností. Navíc dětem pomáhám otevírat možnosti, které je třeba předtím nenapadly. V rámci kurzu jdu s dětmi do hloubky a hledám jejich vlastní podstatu. Proto s tímto kurzem děti dosáhnou úplně jiných výsledků než z běžných poraden. Já totiž miluji hledat to, v čem jsou děti skvělé a co je bude v životě naplňovat.
Jsem Mgr. Vendula Pecková,
lektorka a průvodkyně dětí k úspěšnému životu.
Už 6 let se věnuji tomu, jak s dětmi tvořit jejich úspěšnou budoucnost.
Pomáhám osmákům a deváťákům nacházet vlastní talenty a vybrat si tak střední školu, která je s nimi v souladu. Mým cílem je, aby pro ně střední škola byla pouze jedním z kroků na cestě k jejich úspěšnému životu.
Zároveň jsem autorkou tří sebepoznávacích her, díky kterým děti objevují své talenty, hodnoty či jak reagují na překážky, když se chtějí vydat ke svému cíli.
Jsem certifikovaná koučka se zaměřením na výchovu a vzdělávání. Zároveň dokončuji terapeutický výcvik Cesta, díky kterému pomáhám dětem opravdu věřit tomu, že mohou být v životě úspěšné.
Mými kurzy, minikurzy, konzultacemi či workshopy prošlo už přes 1 000 klientů.
Kurzem vás budou provázet
také mé skvělé lektorky
Jana Valušová
Jana se specializuje na práci s dospívajícími dětmi, kterým pomáhá hledat jejich vizi a silné stránky.
Svoji konzultační práci doplňuje diagnotickými testy silných stránek, díky kterým se děti cítí sebejistější.
Jana Vaňková
Jana už přes 20 let pracuje s dospívajícími dětmi v rámci školního klubu při jednom pražském gymnáziu.
Pomáhá jim vidět, jaké jsou jejich silné stránky a co potřebují. Děti se tak díky ní cítí sebejistější a pochopené.
Pro koho tento kurz je?
- Pro dítě starší 13 let.Tedy dítě, které chodí do 7., 8. či 9. třídy. Téma přechodu na střední školu je tak pro něj aktuální.
- Pro dítě, které má samo zájem na tom, aby vidělo svoje talenty a směřování.Je pro mě důležité, aby vaše dítě chtělo hledat svoji jedinečnost. V tomhle věku nelze nikoho do ničeho nutit. Účast v kurzu je dobrovolná.
- Pro dítě, které se cítí nejisté a pochybuje samo o sobě.Pracuji také s dětmi, které si málo věří a jejich volba školy je tak ovlivněná nízkým sebevědomím.
Při práci s dětmi používám následující zkušenosti:
Pokud je vám něco nejasné nebo byste se rádi na něco zeptali, volejte na 722 928 628 nebo mi napište e-mail na vendula@detibudoucnosti.cz.